Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy
Hanušová, Veronika ; Hudcová, Eliška (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
HANUŠOVÁ, Veronika. Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy. Praha 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta. Anotace Diplomová práce Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy se zabývá tématem lidských potřeb u učitelů na vybrané základní škole v Praze. Motivací pro diplomovou práci se stalo nejen mé působení na základní škole, kde se s učiteli setkávám již řadu let a vnímám jejich různé životní situace a změny, ale i studium předmětu hermeneutiky v rámci studia Komunitní krizové a pastorační práce - diakonika. Teoretická část práce se věnuje pojetí lidské potřeby, konkrétněji jsou zde specifikovány vyšší lidské potřeby, které vycházejí z teorie lidských potřeb Abrahama Harolda Maslowa. Je zde vymezena potřeba smyslu dle teorie Viktora Frankla a spirituální potřeby, které jsou představeny v náhledu různých autorů. Hlavním cílem diplomové práce bylo porozumět potřebám učitelů na základní škole v různých životních etapách jejich profesní dráhy a porovnat, jak se liší potřeby jednotlivých skupin učitelů nacházejících se v různých životních situacích. Proto jsou v teoretické části přiblíženy i životní etapy člověka, do kterých spadají dotazované skupiny respondentů. Dále je přiblížena profese učitele, její...
Životní situace zadluženého nebo předluženého jedince
BUREŠOVÁ, Andrea
Bakalářská práce pojednává o životní situaci jedince, který se potýká se zadlužením nebo předlužením. Obsahem práce je vysvětlení pojmu životní situace a sociálního fungování, na které navazuje popis náročných životních situací. Dále je uveden náhled do dluhové problematiky, ve které jsou popsány základní pojmy, zadluženost a předluženost, příčiny zadlužení, osoba dlužníka a taktéž trh s půjčkami. V dalších kapitolách jsou popsány důsledky zadlužení nebo předlužení a způsob pomoci těmto lidem. Součástí práce je kvalitativní výzkum, který byl realizován v poradně poskytující odborné sociální poradenství se zaměřením na dluhové poradenství. Prostřednictvím analýzy dokumentů a rozhovoru s vedoucí poradny bylo zjišťováno, jaký vliv má zadlužení nebo předlužení a následné řešení úpadku na životní situaci jedince. Z výsledků lze stručně usoudit, že zadluženost a předluženost má nepříznivý dopad na životní situaci jedince a to po stránce ekonomické, sociální i zdravotní, a to jak po stránce psychického, tak fyzického zdraví. Avšak následné řešení úpadku přispívá ke zlepšení životní situace.
Psychologické souvislosti pandemie Covid-19: pohled mladších dospělých
SÝKOROVÁ, Barbora
Bakalářská práce si klade za cíl popsat a analyzovat pohled mladších dospělých na situaci kolem pandemie Covid-19 a zjistit, jak se s náhlou změnou životního stylu vyrovnávají. Teoretická část se bude zabývat charakteristikou mladší dospělosti a životního stylu těchto jedinců. Dále bude pozornost věnována stresu a náročným životním situacím, dopadu těchto skutečností na jedince a strategiím, které lze na jejich zvládnutí využít. Empirická část se bude věnovat kvalitativní analýze výpovědí jednotlivých respondentů. V práci budou mapovány reálné zkušenosti s dopadem pandemie na život jedinců tak, jak byly shromážděny ve screeningovém šetření JUPSYCOR.
Využití vývojové biblioterapie v zátěžových situacích u dětí předškolního a mladšího školního věku
Melicharová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím vývojové biblioterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku v náročných životních situacích. V první kapitole je vymezena biblioterapie, zvláště pak vývojová biblioterapie. V další kapitole se práce zaměřuje na charakteristiku předškolního dítěte a mladšího školního dítěte, popisuje nejčastější náročné životní situace, se kterými se děti tohoto věku mohou setkat - rozvod rodičů, nemoc a karanténa, úmrtí blízké osoby a tolerance odlišnosti. Cílem práce je vytvoření příběhů a k nim sestavit návrhy biblioterapeutických aktivit zaměřených na pomoc dětem předškolního a mladšího školního věku ve vybraných náročných životních situacích.
Dětský hrdina v náročné životní situaci - didaktické využití
Voláková, Miroslava ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti využití dvou vybraných děl literatury pro děti a mládež v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy. Jedná se o díla, v nichž se dětský hrdina dostane do náročné životní situace způsobené především šikanou, již zvládne vyřešit pouze s vypětím sil. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části shrnuji obecné odborné poznatky o náročných životních situacích a aplikuji je při analyzování šikany ve zvolených literárních dílech. Praktickou část jsem rozdělila na dva velké celky, přičemž v každém z nich se věnuji jednomu dílu. V jednotlivých celcích vždy provádím analýzu didaktického potenciálu díla. Poté navrhuji jeho konkrétní využití ve výuce a reflektuji její průběh. Do praktické části jsem navíc zařadila doplňující kapitolu o dalších možnostech využití jednoho z vybraných děl ve výuce českého jazyka a literatury, ale i v jiných předmětech. Výstupem práce jsou dva okomentované pracovní listy a zhodnocení efektivity navržených příprav hodin na základě jejich realizace ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dětský hrdina, náročné životní situace, šikana, kyberšikana, didaktická analýza, příprava na vyučování, český jazyk a literatura
Syndrom vyhoření u učitelek mateřských škol
Jandová, Martina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
RÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje stresu a syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je míra psychické zátěže s ohledem na syndrom vyhoření a zmapovat výskyt syndromu vyhoření u učitelek mateřských škol. Zajímalo nás, jaký vliv na výskyt syndromu vyhoření má délka praxe, počet dětí ve třídě, místo působení, spokojenost v kolektivu a stupeň osobního uspokojení vzhledem k věku učitele. Pozornost je věnována učitelské profesi a v ní specifickým stresorům. Pro zpracování výzkumu jsem použila dotazník Maslach Burnout Inventory, který je standardizován pro měření syndromu vyhoření a dotazník zjišťující citlivost vůči stresu. Pro zjištění demografických údajů jsem použila vlastní dotazník. Ve výsledcích se ukazuje, že větší počet učitelek je proti stresu odolných. Syndrom vyhoření napříč všemi třemi oblastmi se ukázal pouze u jednoho respondenta z celkového počtu 100 dotázaných. U osmi dotázaných byl syndrom vyhoření potvrzen ve dvou oblastech.
Vliv hudby na osobnostní rozvoj u lidí v mezních životních situacích
ŠMÍDOVÁ, Miloslava
Diplomová práce zkoumá vliv hudby na osobnostní rozvoj u lidí v mezních životních situacích. V teoretické části představuje hudbu v její historii, její působení na osobnostní rozvoj člověka a způsoby vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Dokumentuje životní příběhy lidí, kteří se ocitli v limitovaných životních situacích a řešili je pomocí hudby a hudebním sebevzděláváním. Zkoumá, a z pozice hudebního pedagoga hodnotí, jak hudba ovlivnila kvalitu jejich života při zdravotní disabilitě a sociální exkluzi. Zvolená strategie kvalitativního výzkumu za použití techniky strukturovaného rozhovoru s třemi respondenty umožnila získat relevantní odpovědi na výzkumné otázky, jak s pomocí hudby prožívali náročné životní situace, jak se s nimi vyrovnávali, a jak prožívání jejich náročných životních situací posoudil hudební pedagog. Diplomová práce potvrdila předpoklad, že hudbu jako umění i jako nástroj muzikoterapie lze využívat v přímé sociální práci s lidmi, kteří se ocitnou v náročných životních situacích, jako prostředek ke zkvalitnění jejich života.
VLIV HUDBY NA OSOBNOSTNÍ ROZVOJ U LIDÍ V MEZNÍCH ŽIVOTNÍCH SITUACÍCH
ŠMÍDOVÁ, Miloslava
Diplomová práce zkoumá vliv hudby na osobnostní rozvoj u lidí v mezních životních situacích. V teoretické části představuje hudbu v její historii, její působení na osobnostní rozvoj člověka a způsoby vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Dokumentuje životní příběhy lidí, kteří se ocitli v limitovaných životních situacích a řešili je pomocí hudby a hudebním sebevzděláváním. Zkoumá, a z pozice hudebního pedagoga hodnotí, jak hudba ovlivnila kvalitu jejich života při zdravotní disabilitě a sociální exkluzi. Zvolená strategie kvalitativního výzkumu za použití techniky strukturovaného rozhovoru s třemi respondenty umožnila získat relevantní odpovědi na výzkumné otázky, jak s pomocí hudby prožívali náročné životní situace, jak se s nimi vyrovnávali, a jak prožívání jejich náročných životních situací posoudil hudební pedagog. Diplomová práce potvrdila předpoklad, že hudbu jako umění i jako nástroj muzikoterapie lze využívat v přímé sociální práci s lidmi, kteří se ocitnou v náročných životních situacích, jako prostředek ke zkvalitnění jejich života.
Dětský hrdina v náročné životní situaci - didaktické využití
Voláková, Miroslava ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti využití dvou vybraných děl literatury pro děti a mládež v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy. Jedná se o díla, v nichž se dětský hrdina dostane do náročné životní situace způsobené především šikanou, již zvládne vyřešit pouze s vypětím sil. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části shrnuji obecné odborné poznatky o náročných životních situacích a aplikuji je při analyzování šikany ve zvolených literárních dílech. Praktickou část jsem rozdělila na dva velké celky, přičemž v každém z nich se věnuji jednomu dílu. V jednotlivých celcích vždy provádím analýzu didaktického potenciálu díla. Poté navrhuji jeho konkrétní využití ve výuce a reflektuji její průběh. Do praktické části jsem navíc zařadila doplňující kapitolu o dalších možnostech využití jednoho z vybraných děl ve výuce českého jazyka a literatury, ale i v jiných předmětech. Výstupem práce jsou dva okomentované pracovní listy a zhodnocení efektivity navržených příprav hodin na základě jejich realizace ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dětský hrdina, náročné životní situace, šikana, kyberšikana, didaktická analýza, příprava na vyučování, český jazyk a literatura
Náročné životní situace a jejich zvládání při výkonu profese zdravotníka na oddělení ARIP
Gruszka, Bernardeta ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce Náročné životní situace a jejích zvládání při výkonu profese zdravotníka na oddělení ARIP je rozdělná na dvě hlavni kapitoly. První kapitola podává teoretický základ práce, přičemž se věnuje čtyřem hlavním částím. Prvá definuje a rozděluje náročné životné situace na frustraci, deprivaci, stres a konflikt. Další se zaměřuju na zvládání těchto situací a uvádí zásady pro obnovu vnitřní vyrovnanosti. Třetí část je věnovaná emocím, které jsou neodmyslitelně spojeny s naším prožíváním, vnímáním a vyjádřením našich prožitků. Druhá kapitola práce vysvětluje empirické metody použité v práci a následní metodologické zpracování dotazníkového šetření spolu se zpracováním výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.